✨Kecewa! Dapat Partner Macam Ni✨

hai lemonies, baru baru ni Ieyna ada scroll tetiba nampak mcm ni , allahu , kalau partner korg buat macam ni , apa korg buat stay and fix or angkat kaki move on start new life ?

#MoodDiary #AdaYangSama #AnonymousStory

2025/7/1 Diedit kepada

... Baca lagiSaya pernah berada dalam situasi di mana pasangan saya buat hal sampai saya rasa macam nak nangis melalak juga. Macam dalam gambar yang ada tu, memang rasa tertekan bila semua kerja rumah dan jaga anak kecil ditanggung sorang. Kalau bayi tidur, mak pun ikut tidur sebab penat luar biasa. Saya faham sangat perasaan yang confuse nak stay atau move on bila partner tak support. Kalau korang berada dalam situasi ni, saya cadangkan korang tanya diri sendiri beberapa soalan penting seperti "adakah partner saya faham beban yang saya tanggung?", "adakah dia cuba untuk berubah atau bantu saya?". Kalau rasa effort dia langsung tiada, mungkin inilah masa untuk kita start bahagia dengan kehidupan baru tanpa beban. Jangan takut untuk ambil keputusan sukar, sebab kita berhak hidup bahagia dan mendapat pasangan yang menghargai. Kongsi pengalaman korang juga, penting untuk kita saling support dalam situasi sebegini supaya tak rasa seorang diri.

14 komen

Imej Fateenajihah
Fateenajihah

sama la .dah mandi tak sempat nak sikat rambut pun . anak dah melalak depan pintu bilik air 🥺

Imej lolamontel
lolamontel

itu belum yng mknya nK berak... menyusukan anak sambil berak...

Lihat lebih banyak komen