Lemon8Komunitas gaya hidup

Send To

Line
Facebook
WhatsApp
Twitter
Salin tautan

Dapatkan pengalaman lebih lengkap di aplikasi

Temukan lebih banyak postingan, hashtag, dan fitur di aplikasi.

Buka Lemon8
Buka Lemon8
Buka Lemon8
Jangan sekarang
Jangan sekarang
Jangan sekarang
  • Kategori
    • Untuk Anda
    • Food
    • Fashion
    • Beauty
    • Skincare
    • Home
    • Travel
  • Versi aplikasi
  • Bantuan
  • Indonesia
    • Indonesia
    • ๆ—ฅๆœฌ
    • เน„เธ—เธข
    • Viแป‡t Nam
    • Malaysia
    • Singapore
    • US
    • Australia
    • Canada
    • New Zealand
    • UK
Situs web resmiKebijakan privasiPersyaratan LayananCookies Policy
DIARI DIET IBU MENYUSU | SUKU SUKU SEPARUH
Hai lemoners! Kita nak share antara menu yang kita makan sepanjang 1 minggu diet ni. Alhamdulillah dh turu ln 1.5kg. Kita tak buat stritch sangat since kita tengah breastfeed baby 2m+. Just buat DSSS. #MyGlowUp #diet #sukusukuseparuh #menusimple #diarydiet
Idaaaaa

Idaaaaa

48 suka

#DietDiary | Menu diet yang enak & sihat
Hai Lemoners ๐Ÿ‹ Nak share beberapa menu yang enak & sihat untuk makan tengahari & malam. Menu ni semua takde la eat clean tp alhamdulillah bila sy makan macam ni sebulan pon ada weight loss ya. Best sangat! Sebab xperlu diet ketat pon boleh turunkan berat badan. Sy just buat suku suku sep
Idaaaaa

Idaaaaa

56 suka

Lepak dekat pantai rutin orang Terengganu
Hai Lemoners! ๐Ÿ‹ Korang yang stay luar Terengganu pernah tak sampai ke negeri saya? Hehe. To be honest, untuk ugaiss yang belum pernah jejakkan kaki kat sini, saya nak bagitahu yang Terengganu ni tak banyak infrastruktur/bangunan2 besar macam negeri lain especially KL. Mall yang ada pon tak ba
Idaaaaa

Idaaaaa

7 suka

Buku wajib ada zaman sekolah dulu ๐Ÿ˜†
#TeringatBila zaman sekolah - universiti dulu kan. Aku je ke eh yang masih simpan buku2 ni. Lepastu baca balik & gelak sorang2. Hahaha. Adoi! Kadang2 malu pn ada baca bahasa rempit wechat apa semua tu. Gerammm je! Terbelit lidah baca. Tapi sendiri yang tulis ๐Ÿ˜‚ Bayangkan dari darjah 1 s
Idaaaaa

Idaaaaa

57 suka

#DietDiary | Menu diet yang enak & sihat
Hai lemoners! ๐Ÿ‹ Tips senang turun berat badan - buat defisit kalori. Betul tak? Means tak perlu terlalu strict eat clean tp makan suku suku separuh & jaga pengambilqn kalori. Kena cek berapa kali yg badan kita perlukan, so boleh la buat kiraan berapa kalori harian yg kita perlu ambil dlm se
Idaaaaa

Idaaaaa

26 suka

Pengalaman kena induce drip lagi! Trauma ๐Ÿ˜ฉ
#TeringatBila bersalin anak ke-2 hari tu. Kali ke-2 jugak merasa kena induce drip yang sakitnya tu tak boleh nak digambarkan ya. Kalau dikenang semula rasa dah taknak beranak lagi. Haha. Tapi akan datang belum tahu ๐Ÿ˜† apa-apa puan, ni pengalaman mahal demi melahirkan khalifah Allah. Hilang semua s
Idaaaaa

Idaaaaa

15 suka

#HidupLuarKL | POV living in Terengganu
Hi korang! ๐Ÿ‘‹ Seperti peribahasa Melayu โ€œhujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, baik lagi negeri sendiriโ€ ๐Ÿฅฐ Bayangkan kita pernah pergi semua negeri di Malaysia kecuali Sabah & Sarawak, tapi last2 negeri sendiri jugak yang dicari (Terengganu). Hihi Sebagai anak jati
Idaaaaa

Idaaaaa

18 suka

Menu berpantang versi lunch & dinner
Sambungan part sebelum ni, kali ni menu lunch & dinner pulak. Mostly repeat lauk sama je hihi tp serius berpntang kali ni suka betul makan ikan selar ek. Sedapp! Hari-hari pon takpe ๐Ÿ˜‚ Lobak putih & sawi hijau memang tak tinggal. Lobak putih meriahkan susu badan, sawi pulak bantu saya ela
Idaaaaa

Idaaaaa

155 suka

Menu berpantang versi breakfast
Hai mommies! Ada yang tengah berpantang kat sini? Kita genggg! Hehe By the way, hari ni saya dh hari ke-38 berpantang. Ni antara sebahagian dr menu2 berpantang yang saya makan waktu breakfast. Ada yang beli, ada yang mak buat & saya buat sendiri. Yang penting air coklat wajib ada (
Idaaaaa

Idaaaaa

92 suka

Simple activities for toddler (1-3y)
Hi mommies & daddies! Ni antara aktiviti anak saya 2y+ (almost 3y) yang saya buat di rumah. Since anak saya memang suka bermain dengan water colour & aktiviti tampal2, so saya layankan jela dengan buat aktiviti2 ni. Anak pon suka & leka sangat. Good job my son! #Activities
Idaaaaa

Idaaaaa

128 suka

Lubuk pakaian baby ๐Ÿ˜
Hai mommies! Mana #mommytobe yang tengah usha pakaian baby versi murah, berkualiti & cute?! Ni I suggestkan beberapa kedai oyen yang biasanya menjadi pilihan saya. #tipsjimat beli baju NB ni, mommy beli sikit2 je sebab NB ni pakai sekejap je & cepat besar. Baju tak sempat lusuh
Idaaaaa

Idaaaaa

209 suka

Tak menyesal beli & guna masa pregnant
Idaaaaa

Idaaaaa

88 suka

Extra hospital bag (dalam car boot!)
Semestinya i juga standby extra bag yg khas duduk boot kereta je hehe; untuk mengelakkan suami kelam kabut kena ulang alik balik rumah utk cari barang2 ni. So everything is extra lah! Org cakap baik tersalah bawak drpd takde langsung kan. Baju pakai masa discharge tu memang i saje letak dlm
Idaaaaa

Idaaaaa

8 suka

Part 2 : Mommy & baby bag!
Bag hospital ke-2 - barang baby & mommy. #hospitalbag #beghospital #mommyessentials #keperluanhospital #listbaranghospital
Idaaaaa

Idaaaaa

180 suka

Whatโ€™s in my hospital bag? (Mommyโ€™s bag)
Hi mommies to be! Dah standby bag hospital? Mommies bawak berapa biji bag? Hehe. Kita punya 2 bag. โœ… Puffer bag - Mommyโ€™s bag (part 1) โœ… Travel bag - Mommy & baby bag (part 2 - next post) Kita dh cuba minimize kan barang2 based on previous experience bersalin dulu. Harap kali ni
Idaaaaa

Idaaaaa

16 suka

Keperluan penyusuan di hospital
Hello mommies! Ada yang geng dengan kita tak tunggu masa nak bersalin sekarang ni? Hehe. Now dh 37w+ & asyik kena false contraction je ๐Ÿฅต So based on pengalaman bersalin sebelum ni, kita standby benda sama jgk utk penyusuan kt hospital, cuma versi updated sikit hehe. Ikot pengalaman lep
Idaaaaa

Idaaaaa

14 suka

Idaaaaa
70Mengikuti
200Pengikut
3130Suka dan simpan

Idaaaaa

alfaridaaaaa

alfaridaaaaa

Batal

SAHM | Mommy of 2 ๐Ÿ‘ถ