Lemon8Komunitas gaya hidup

Send To

Line
Facebook
WhatsApp
Twitter
Salin tautan

Dapatkan pengalaman lebih lengkap di aplikasi

Temukan lebih banyak postingan, hashtag, dan fitur di aplikasi.

Buka Lemon8
Buka Lemon8
Buka Lemon8
Jangan sekarang
Jangan sekarang
Jangan sekarang
  • Kategori
    • Untuk Anda
    • Food
    • Fashion
    • Beauty
    • Skincare
    • Home
    • Travel
  • Versi aplikasi
  • Bantuan
  • Indonesia
    • Indonesia
    • 日本
    • ไทย
    • Việt Nam
    • Malaysia
    • Singapore
    • US
    • Australia
    • Canada
    • New Zealand
    • UK
Situs web resmiKebijakan privasiPersyaratan LayananCookies Policy
Senang jaga atau less maintenance untuk indoor plant ni boleh try leca. Makin dia stable makin senang nak jaga. Sesuai sangat untuk orang busy. #indoorplants #indoorplantsdecor #gardening #plantlover
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Replying to @arrieann_ takpa kita sama-sama dapat tengok buat pertama kali dalam hidup kari ada buah. Rezeki kebun kecil kita tinggal nak tuai rasa je lah. #indoorplants #indoorplantsdecor #gardening
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Takut lebah tak?
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Ni experiment pertama kita untuk setup macam ni kita tengok macam mana. Kita perhati sama ada lebih mudah jaga atau jarak antara semaian okay tak etc. Berkebun atau gardening ni selalu lah experiment sebab satu je, seronok. #indoorplants #indoorplantsdecor #gardening #plantlover
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Jemput masuk live kita ada pokok segar2 dengan harga menarik untuk indoor plant korang. #indoorplants #indoorplantsdecor
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Lama tunggu dan masa nya sudah tiba satu per satu bunga matahari kita akan keluar nanti. Kalau ada cahaya matahari terus boleh cuba tanam bunga matahari cantik. Time2 macam ni lah rasa berbaloi berkebun kan. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor #indoorplants
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Cantik terus kedai sebab bawak masuk keladi ni banyak colour rambang mata nak bawak masuk yang mana. Jemput lah kita dekat subang jaya banyak ni indoor plants untuk pilih. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor #indoorplants
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Ada yang minat siram hari-hari ada yang busy tapi memilih gardening sebagai satu bentuk aktiviti yang boleh lari dari stress kerja. Tak kira berkebun atau ada indoor plants sahaja boleh guna konsep atau cara penanaman yang kita boleh masukkan dalam rutin dan lifestyle kita. #gardening #plantlove
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Monstera sangat sangat suka leca. Mano den tau? Den tau lah 5 tahun dah den buek. 🤣. Korang try jugak lah utk indoor plant korang leca bagus. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor #indoorplants
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Ada keladi baru sampai satu untuk millennial emo 🤣 satu untuk yang minat pokok rare. Indoor plant dengan cantikkan lagi laman kita boleh tambah koleksi. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor #indoorplants
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Dah masuk umur 30 belum? 😁. Tapi serious nak lari dari stress kerja cari satu hobi yang sesuai dengan lifestyle. Menanam mcm indoor plant atau yang boleh makan ni mungkin boleh consider siapa tau nanti umur 31 dah decide nak balik kampung 🤣. Sekurangnya dah pandai menanam. #gardening #plantlover
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Kita tambah lagi pilihan senang cuci mata indoor plant dan sedikit pokok luar macam sayur ada utk belajar atau inspirasi. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor #indoorplants
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

1 suka

Special kodai sempena cuti panjang ni jemput2. Indoor plants untuk hiasan rumah banyak pilihan. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Staff sini suka makan sayur tanam sendiri rasa dia lain lagi sedap katanya ye lah sebab tak pakai racun kan. #gardening
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Siapa pernah makan buah kari? Rasa apa manis2 kari ke? Tak sabar nak tunggu semua masak. #gardening
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

2 suka

Replying to @sekut_jacobs kadang susah nak lari dari buat silap tapi kena jugak faham habitat asal pun sama je ada banyak yang mati dan kuning. Tapi boleh check apa yang patut untuk pastikan indoor plant kita sihat dan terus membesar. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor #indoorplants
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Replying to @pakteh_syam kalau untuk indoor plant macam money plant pothos monstera nak keluarkan akar air ni senang sangat. Tukar air selalu masa2 awal2 supaya akar tak busuk dah stable boleh sekadar top up air okay. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor #indoorplants
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Replying to @qasehkhalifah8590 untuk kekalkan cantik dan mudah kalau yang dalam leca atau air kita biar kan dalam cawan tu masuk terus pasu senang nak jaga indoor plant kita. Ni salah satu cara lah banyak je cara lain. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor #indoorplants
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Tutorial ringkas nak convert indoor plant kita dari tanah ke air. Sesuai setup indoor di peringkat awal selalu tukar air cadangan 3 hari sekali tapi bila nampak akar baru dah banyak maksud dah start stable boleh kalau nak top up sahaja bila air dah kurang. #gardening #plantlover #indoorplantsd
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Lagi banyak banyak pokok lagi fresh bau toilet. Penjelasan dia? Pokok secara semula jadi sedut co2 bebaskan O2 dan banyak pokok akan buat kan udara lebih bersih. #gardening #plantlover #indoorplantsdecor
ajai | cub malaysia

ajai | cub malaysia

0 suka

Lihat lainnya
ajai | cub malaysia
0Mengikuti
13.7rbPengikut
6045Suka dan simpan

ajai | cub malaysia

chlorophyll