Lemon8Komuniti gaya hidup

Send To

Line
Facebook
WhatsApp
Twitter
Salin pautan

Dapatkan pengalaman aplikasi yang penuh

Temui lebih banyak siaran, hashtag dan ciri pada aplikasi.

Buka Lemon8
Buka Lemon8
Buka Lemon8
Bukan sekarang
Bukan sekarang
Bukan sekarang
  • Kategori
    • Untuk Anda
    • Makanan
    • Fesyen
    • Kecantikan
    • Kediaman
    • Pelancongan
  • Versi aplikasi
  • Bantuan
  • Malaysia
    • Malaysia
    • 日本
    • ไทย
    • Indonesia
    • Việt Nam
    • Singapore
    • US
    • Australia
    • Canada
    • New Zealand
    • UK
Laman web rasmiDasar privasiTerma PerkhidmatanCookies Policy
Genting Skyworlds
Best? Mesti la BEST! Jangan lupa gunakan code RBMZALL Untuk hampa enjoy 30% OFF & 30% CASHBACK untuk Bas, Ferry & Things To Do Ticket kat redBus tau! Rugi sangat kalau tak guna redBus Genting Skyworlds Theme Park
Y A Y A

Y A Y A

53 suka

Homestay Seram Di Cameron Highland!
Homestay di Cameron Highland paling seram kami pernah p. Kenapa seram? 1 homestay boleh duduk lebih kurang 14 orang. Cameron Highland ada pool? Seram oi! Macam mana nak mandi?! Nasib baik pool ada heater. Ada 4 bilik, 3 bilik air. Macam mana nak booking homestay seram ni? Booking di
Y A Y A

Y A Y A

374 suka

Taman Bakau Emas26 Nov 2025
Kenangan utk dikenang ♥️
Y A Y A

Y A Y A

2 suka

Langkawi with redBus Part 1
Kenapa kami suka p langkawi? Jom ikut kami 😍 Boleh kata tiap tahun p Langkawi bawa kakak. Rupanya ticket beli kat @redbusmy jauh lebih murah tau! Ingatkan jual ticket bas ja, rupanya entrance park, ferry & boat pun boleh beli kat redbus! 1 apps, boleh beli semua ticket, best gila! Aipp
Y A Y A

Y A Y A

6 suka

Resepi Nasi Ayam Simple!
Nah resepi Nasi Ayam Simple! • Bawang • Bawang Putih • Halia • Daun Pandan (optional) • Butter atau Marjerin • Sos Tiram • Kiub Pati Ayam • Garam Selamat Mencuba! #naurabuatapaharini #simplecooking
Y A Y A

Y A Y A

1448 suka

Makan Nasi Ayam!
Harini makan Nasi Ayam pulak! Simple ja, ayam masak sekali dlm nasi 🤣 Lepastu buat sup. Settle! #LifeBingo #Lemon8MomsClub #nauramakanapaharini #foodie
Y A Y A

Y A Y A

782 suka

Makan apa harini?
Makan apa harini? Sardin Goreng pun kakak suka tau! Sardin ni pun simple sangat nak masak. Tp kena makan dgn kicap, surrrrrr syangat! Hahaha 2 kali tambah ya! #LifeBingo #RezekiTalk #naurabuatapaharini
Y A Y A

Y A Y A

657 suka

AYAM BUTTER KICAP SIMPLE!
Tak pandai masak pun boleh buat! *sbb kami tak pandai masak 🫣 Nahhh reseipi simpleee Ayam Butter Kicap. Butter salted Ayam Bawang Bawang putih Sos Tiram Sos cili Kicap pekat Kicap manis Senang kan! Dah buat jangan lupa tag ♥️ #LifeBingo #RezekiTalk #Lemon8MomsClub #simp
Y A Y A

Y A Y A

7236 suka

BILIK BAJET, PANTAI CHENANG LANGKAWI
BILIK BAJET PANTAI CHENANG! bagi kami, sangat selesa, katil lembut, bantal empuk, bilik luas, kira mmg ngam la, tambah plak murah nak mam! Parking ja kereta kat bilik, dah boleh jalan jalan kat area chenang tanpa perlu susah payah cari parking. so sapa yang nk p langkawi, dgn bajet ciput t
Y A Y A

Y A Y A

112 suka

ENTOPIA BY NIGHT PENANG
#naurabuatapaharini
Y A Y A

Y A Y A

31 suka

BUFFET RAMADHAN SUSHI KING
Sushi King Malaysia buat buffet ramadhan! Selamat budak umur 5 tahun ke bawah tak kena cas 🤣 Terbalik plak rasa, kakak makan lagi banyak dari mommy makan HAHAHAHAHAH kakak naura punya tak sabar nak makan, sampai azan sendiri. Mommy tak kasi dia makan sbb situ semorang puasa. Jadi dia kena tung
Y A Y A

Y A Y A

13 suka

STAYCATION GRAND ORIENT HOTEL PENANG!
Yeayyyy! Dapat jugak booking sini 🙂‍↔️ Penuh sedia weh sebelum ni. Tujuan utama mmg nk bawa mandi waterpark hahaha Kami mmg jenis suka rasa hotel hotel yang ada. Bagi kami, Grand Orient Hotel best dan rate price mesra poket. Lalu kat kami yang depa dok buat promo ramadhan, hahaha lagi laj
Y A Y A

Y A Y A

30 suka

DUNLOPILLO PROMO 50%!
50% PROMO DUNLOPILLO WEH! Jangan lupa tarikh promo ni tau, hampa boleh p Outlet depa kat Sunway Carnival Mall, Penang. Beli family bundle siap boleh dpt diskaun lagi 😍 #dunlopillopenang #dunlopillomattress #dunlopillopromo #fyp #homedecor
Y A Y A

Y A Y A

11 suka

Love sangat dengan @Love Baba Nyonya punya masakan. Masakan Nyonya dia mmg sedap hampa patut cuba. Abah kami chinese muslim, so dia approve chinese food kat sini. Dia kata nanti nak repeat lagi kalau ada rezeki ♥️ Ramadhan package dia pun bagi kami mcm okay juga harga, dgn hidangan & tempat
Y A Y A

Y A Y A

14 suka

WAGYU A5 HALAL PENANG SERENDAH RM48
Thankyou kaknis belanja weolls makan Wagyu sedap! Lepasni datang Penang, boleh kami makan lagi kat sini hekhek. Japanese Wagyu A5 sini HALAL ya! Kat sini mmg takda jual ❌pork ❌alcohol Kalau hampa nak cuba rasa, boleh try Set RM48 tu, dia ada set sekali nasi. Parking senang ya sini, lapang &am
Y A Y A

Y A Y A

28 suka

Wagyu A5 Halal Serendah RM48 Di Penang?!
Biar betul?! Betul la! ❌pork ❌alcohol Daging Wagyu Halal ✅ Waktu operasi Open Daily Lunch 1130am-230pm Dinner 530pm-10pm Lokasi? 📍 @niku no daigo yakiniku 6s Jalan Tanjung Tokong, Kampung Raya Baharu, 10250 Tanjung Tokong, Pulau Pinang “ Farm To Table “ Enjoy! ♥️ #f
Y A Y A

Y A Y A

1 suka

APARTMENT MURAH VIEW KL TOWER!
Kami setiap kali dtg KL mmg akan booking apartment gini, jarang sekali booking hotel kecuali kalau ada tujuan tertentu. View of course la nak menara KLCC atau KL Tower kan! Jadi aparment Sky Suites By Arman ni, mmg view padu. Kami stay tingkat 52 weh! GAYAT! Paling best lif la. Naik lif terus samp
Y A Y A

Y A Y A

142 suka

BERAK LAGI?!
Lama tak mai Padang Besar makan kat situ, banyak betui benda berubah. Tp satu ja tak berubah! PERANGAI NAURA ASIK NAK BERAK BILA ORANG TENGAH MAKAN! 🤣 #naurabuatapaharini #AnakOhAnak #DialogCerita
Y A Y A

Y A Y A

24 suka

TERKEJUT LAH MOMMY!
Feeerrrnat la layan 🤣 Sikit sikit sudahlah kakak #naurabuatapaharini #AnakOhAnak
Y A Y A

Y A Y A

18 suka

MENANGIS TENGOK DIRI SENDIRI
Adehhh… hahaha takdapat la nak tolong kakak kalau tengok diri sendiri pun sedih 🤣 Dia senanya sedih sbb video ni dia sorang ja, takda mommy daddy, mommy daddy ada kat last sekali 🤣 #AnakOhAnak #JujurDariHati
Y A Y A

Y A Y A

197 suka

Lihat lagi
Y A Y A
1Mengikuti
9879Pengikut
28.1KSuka dan simpanan

Y A Y A

kakak.kerinting

kakak.kerinting

@KakakKerinting

Batal

Mommy Kakak Kerinting Food & Travel Collab Contact 010-9551095