Lemon8Komunitas gaya hidup

Send To

Line
Facebook
WhatsApp
Twitter
Salin tautan

Dapatkan pengalaman lebih lengkap di aplikasi

Temukan lebih banyak postingan, hashtag, dan fitur di aplikasi.

Buka Lemon8
Buka Lemon8
Buka Lemon8
Jangan sekarang
Jangan sekarang
Jangan sekarang
  • Kategori
    • Untuk Anda
    • Food
    • Fashion
    • Beauty
    • Skincare
    • Home
    • Travel
  • Versi aplikasi
  • Bantuan
  • Indonesia
    • Indonesia
    • 日本
    • ไทย
    • Việt Nam
    • Malaysia
    • Singapore
    • US
    • Australia
    • Canada
    • New Zealand
    • UK
Situs web resmiKebijakan privasiPersyaratan LayananCookies Policy
TIPS PENTING ZARZOU BLOOM SERUM
tips PENTING penggunaan Bloom Serum from @zarzoubeautyhq . 1) Wajib Pakai Sunscreen 2) Elakkan Skincare Bahan AHA/BHA/RETINOL 3) KONSISTEN at least 4-5 minggu 👍Why I like it: 1) Mudah Meresap 2) No irritation 3) Boleh grip foundation 🌟Rate:4.8/5
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

0 suka

CARA RAWAT BIBIR MEREKAH DAN KERING
cara sha rawat lips kering merekah . pakai 2 ni jaa ! 1) Lipmask Emina : melembabkan , bibir jadi plumpy , best for bibir kering . 🌟Rate: 4.8/5 💰Price: RM14.70 2) Lipbalm In2it Code Melon : memudarkan lip lines , glossy lips without lipgloss , treatment mencerahkan lips secara sihat. 🌟Rate
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

4 suka

THE ORIGINOTE EYEBAG CREAM
Yang suka shopping dkt shoppe, sha dh letak link boleh shopping terus , plg penting trusted shop and seller 👇 Shopping lah dgn bijak , mana lg yg affordable 🥰 Beli tt here : https://vt.tiktok.com/ZSHEvKwpS6frx-uA8A3/ Beli shoppe here : https://s.shopee.com.my/50ShNBf1BG #Eyecream #theor
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

1 suka

LOOSE POWDER ANTI FLASHBACK
#eminaloosepowder
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

1 suka

FEEDBACK MASCARA ONE MINUTE MIRACLE
based on feedback yg pakai #mascaralentik from @1minutemiracle ni memang sngt recommend. tak HITAMKAN bawah MATA . skali pakai je dah lentik ! apatah lg layer by layer . tt : https://vt.tiktok.com/ZSfmetjJF/
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

1 suka

KUIZ SKIN TYPE
Dulu aku selalu tukar skincare sebab rasa “eh kenapa tak berkesan eh?” 😩 Rupanya... aku sendiri tak tahu jenis kulit aku 😂 Sejak tu aku start belajar pasal skin type. Bila dah tahu jenis kulit, baru senang cari produk yang betul. Kalau korang pun masih tertanya-tanya kulit korang jenis apa,
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

217 suka

CARA GUNA CHATGPT UNTUK SEMUA CONTENT
tapi korang kena ingat! JANGAN COPY & PASTE terus yaaa ! make sure kena edit balik & tambah apa yang perlu ditambah 🔥 #contentcreatorlemon8
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

14 suka

✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

3 suka

MY SIMPLE NIGHT ROUTINE ✨
siapa macam i yang jenis malas nak pakai bnyak² produk lagi-lagi bila night routine , this is for you ✨ okey untuk korang yang nak hilangkan parut jerawat , parut gelap , muka kusam , pudarkan jeragat atau pigmentation . Korang boleh guna #melanonxcream Forme untuk pudarkan parut gelap ber
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

5 suka

VINTAGE WATCH ⌚
Hai sekyouuu! Cantik tak jam ni ?? Haritu sis banyak kali fikir jugak nak tak jam ni . Skali tengok mcm biasa , skali tengok orang duk rv . Eh cantik plakkk 😂🤭 So , kita pun teracunn laa . Salah satu sebab kita teracun adalah pattern petak dia tu lawo plus dngn tali adjustable . Dah takyah susa
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

0 suka

CONCEALER FROM ECOSHOP!
Tadi saje jee teman makmertuaa pegi ecoshop . Tetibaa sis terjumpa niii ! CONCEALER . Dia datang skali dengan brush . Tak sempat nak memilih code lain . So kita ambik je code #02 ni 😂 nasib baik ngammm . Balik rumah je terus tryyy ye . HAHA EXCITED BEBENOOO 🤭 alhamdulillah besttt ! Barang pun
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

30 suka

DAILY OMBREE LIPMATTE 💋
Setiap kali keluar , mesti kawan² tanye . Pakai lipmatte ape untuk buat ombree nampak nice je 🤭 Sis tak kdekut nak shareee . Alang² dh share tu , kitaaa pun share dekat sini jugak la 😅 Okayy this is my version . Ada duaa sebab kalau mood makeup hati berbunga , i akan pakai versi 1 such as han
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

4 suka

LIPMATTE THE BEST OF YEAR ✨
Semuaa orang tahu kan brand @panna lab ni . Tapi saje nak ingatkan korang yang ada masalah bibir merekah . Takcantik bila pakai lipmatte . pakai pelembab before pakai limit pun stay tak jalan 🥺 korang wajib try lipmatte from pannalab ni . sebab lipmatte ni ada banyak benefit yang boleh melemb
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

7 suka

OMG MATTELAST LIP CREAM ✨
Haaaaa korang yang nak cari lipmatte untuk warm undertone - light skin ? Korang boleh tryyy #omglipcream ni . Sumpahhh cantik gilossss 😍 dah nama pun lipcream kan , ofkosss laa moist je kat bibir . Plus waterproof 💦 ! #omg #lipmatterecommendation #mattelastlipcream
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

17 suka

APE JE YANG MUAT DALAM BAGPACK NI ?
*Pampers 2pcs - bila dah ada anakni , sbg langkah berjaga² . Memang kena spare pampers dlm bag . Act baju & tuala pakai buang pun kitaa selitkan sekali dlm bagpack ni . *Powerbank plus cable phone *Handphone *Mini Purse *Mini Fan *Wet Tissue & Tissue Pocket *Cushion Foundation & L
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

4 suka

BEFORE & AFTER NOSE CONTOUR ✨
Me without and with nose contour . Mana lagi better ? 🤭 Bila makeup dalam keadaan kelam kabut , semua benda nak cepat . Selalu je lupa sebenarnya i ada contour stick ni from @focallure . Tapi bila dah teringat ni cepat² capai terus contour and blend well terussss cantik nyahh! Terletak teruss h
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

2 suka

WHAT I USE IN MAKEUP ?
1) GMEELAN CUSHION FOUNDATION makesure prep yr skin first and apply sunscreen ! For makeup lebih smooth , basahkan dulu sponge korang . Sha pakai code 02 natural . 🌟Rate:4/5 2) WARDAH BLUSH CREAM i lebih suka pakai dengan brush . Btw i pakai code sand coral . 🌟Rate:5/5 3) LIPMATTE WANS
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

2 suka

CUSHION FOUNDATION FROM GMEELAN
Haritu tryy yang biral warna pink tu kan , ygni kita tryy cushion foundation from @gmeelan_malaysia plak . Pakai ni sikit je tapi boleh cover full face ! Jimat masa , dah xyah nak pakai compact or loose powder yg lain . Plus jimat ruang jgk . Nak reapply after solat pun senang! Korang yg be
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

4 suka

YOUR MAKEUP AFTER PECAH MINYAH BE LIKE :
Skin texture pun memainkan peranan makeup tahan lama atau tak , crack atau tak ! Yang penting confident 🤣✨ #Lemon8 #Lemon8Malaysia #lemon8makeup
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

60 suka

Which one suitable for me ??
Asyik lalu #fyp je ttg low or high visual makeup ni 🤭 lepas godek² balik gmbr makeup lama² . Patutlaa skrg lebih suka #lowvisualmakeup ni berbanding #high . Sebab tak ambik masa lama utk bersiap! Dap² terus siap ! U gais rasa mana lgi better ?? ✅ #lemon8
✧*。Rnatashaaa

✧*。Rnatashaaa

7 suka

Lihat lainnya
✧*。Rnatashaaa
4Mengikuti
366Pengikut
2288Suka dan simpan

✧*。Rnatashaaa

me with tips ✨