Lemon8Komunitas gaya hidup

Send To

Line
Facebook
WhatsApp
Twitter
Salin tautan

Dapatkan pengalaman lebih lengkap di aplikasi

Temukan lebih banyak postingan, hashtag, dan fitur di aplikasi.

Buka Lemon8
Buka Lemon8
Buka Lemon8
Jangan sekarang
Jangan sekarang
Jangan sekarang
  • Kategori
    • Untuk Anda
    • Food
    • Fashion
    • Beauty
    • Skincare
    • Home
    • Travel
  • Versi aplikasi
  • Bantuan
  • Indonesia
    • Indonesia
    • 日本
    • ไทย
    • Việt Nam
    • Malaysia
    • Singapore
    • US
    • Australia
    • Canada
    • New Zealand
    • UK
Situs web resmiKebijakan privasiPersyaratan LayananCookies Policy
JEREBU OOooo JEREBU..KEMAIA MEH TU KA ABIS..😑😣.
SARAWAK KU SAYANG JEREBU.😷🤧
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

1 suka

Simple Cooking Mee Sua by me..
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

2 suka

Noodle simple tapi sedap gila.
LAKSA SARAWAK,✨Brand: LEE FAH MEE.INSTANT RICE VERMICELLI,SARAWAK LAKSA FLAVOUR.
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

0 suka

Daun Tutup Bumi ataupun Daun Tapak Sulaiman
Terkena potong,time potong rumput kat rumah..Akhirnya tumbuh semula dia org ni..Puji Tuhan..Sedap masak sup..Selalu pakai masak sup itik dengan daun ni.Walaupun pahit.Siapa yang suka makan pahit memang sedap rasanya..Cuma tambah garam perasa dan stok ayam..
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

99 suka

MEE SATAY
TING'S CAFE,BDC,KUCHING,SARAWAK.
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

6 suka

🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

0 suka

Santai² Menikmati suasana pantai diwaktu senja.🥰🍋
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

0 suka

Hokkien Mee Ala Mami Zeey.😊
#Lemon8
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

1 suka

Sup Simple✨
#Lemon8Resepi Menu Masakan Kita,SUP AYAM CAMPUR LOBAK PUTIH DAN SOTONG KERING. BHN2Xnya. Ayam Lobak Putih Sotong Kering*Rendam Dengan Air Suam Dahulu,Supaya Lembut* Stok Ayam Garam Perasa Ajinomoto Air Cukup Nya. CARA MASAK SUP.. *PASTIKAN AIR DAH MENDIDIK BARU MASUKKAN AYAM DAN LOBAK
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

0 suka

#happysunday
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

0 suka

My favourite cream..Sapa pakai ni..☺️🤗
#BeautyTips
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

0 suka

Masak Ayam Tempra,Ala Mami Zeey.
#MasakanRumah
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

2 suka

Masak claypot bihun buat anak sarapan.🥰
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

0 suka

🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

1 suka

Kalau suka pedas tu.Try rasa cili ni.Special dari Sarawak.😊
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

1 suka

🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

0 suka

Buah Dabai..
Ceceh dengan kicap manis.Memang sedap.Buah yg rare hanya di kepulauan Borneo.Rendam pakai air 1/2 panas.Tak boleh terlalu panas.Nanti masam dan tukar warna marron.Pastikan kekal warna kuning.Yang masih lembut dan berlemak texture nya.
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

3 suka

Buah RARE yang ada di Sarawak.
Buah PEDAR ATAUPUN NAMA LAINNYA BUAH ENGKALAK.KALAU DI SABAH DIA PANGGIL NI BUAH PENGALABAN.KALAU TAK SILAP SAYA.CUMA ADA DI KEPULAUAN BORNEO. ISINYA LEMBUT. KALAU SUKA MAKAN BOLEH MAKAN PAKAI GARAM ATAUPUN KICAP MANIS..SEBELUM TU KENA PUKUL DULU.UNTUK MELEMBUTKAN ISINYA.ADA YANG SUKA MAKAN MCM T
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

2 suka

KUAS NGEPAN
KUAS NGEPAN ni dari kami Dayak Iban dari Bahagian Ke2,Simanggang,Sri Aman,Sarawak. *Pinjam* Gambar sepupu yang ada simpan Kuas ni.😊 #sembangsantai .
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

1 suka

#SembangIbuIbu
Hai semua..Apakhabar hari ni.Nak tanya sikit.Ada pernah minum BOH ICE TEA ni tak.Ini saya suka minum PEACH FLAVOUR..Berbagai flavour ..Ada ORCARD SPLASH Dan LEMON LIME.Kalau tak silap saya.Sekadar bertanya dan bersembang pendapat dengan anda semua.Kalau time cuaca panas.Memang ngam ni.. #Semban
🌼Mami Zeey🌼

🌼Mami Zeey🌼

0 suka

Lihat lainnya
🌼Mami Zeey🌼
109Mengikuti
150Pengikut
209Suka dan simpan

🌼Mami Zeey🌼

Every day with you is a blessing